Precizări
Referitor la afirmațiile doamnei Roxana Wring, publicate pe rețele sociale în data de 22.07.2019, care fac referire la contractul de servicii încheiat între Creart – Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București și Compania Municipală Publicitate și Afișaj București, pentru corecta informare a opiniei publice, Creart face următoarele precizări:
Creart este un serviciu public de interes local, subordonat Primăriei Municipiului București. Conform Regulamentului de Organizare și Funcționare, Creart are misiunea de a răspunde nevoilor culturale comunitare prin organizarea unor proiecte și evenimente cultural artistice diverse, pentru toate categoriile de public, în baza și conform listei de proiecte și a bugetului aprobat anual de Consiliul General al Municipiului București.
Creart realizează și implementează anual o strategie complexă de comunicare, dezvoltată pe toate canalele tradiționale și moderne. În 2018, numărul publicului participant la evenimentele și proiectele organizate de Municipalitate, prin Creart, a fost de aproximativ 1.850.000 de persoane, datorită unei agende culturale diverse, destinată tuturor categoriilor de public, prin evenimente de anvergură, dar și datorită diversificării canalelor de comunicare, activării unor canale noi și adaptării strategiei de comunicare la publicul targetat și la conceptul fiecărui eveniment.
În ceea ce privește afirmațiile „CREART nu este un operator pe piața concurențială și nu are nevoie de publicitate” şi „Ar fi deopotrivă inutil și ilogic să faci o campanie de publicitate pentru o instituție care nu are concurenți”, precizăm:
Succesul organizării unui eveniment nu înseamnă doar propunerea unui program atractiv pentru publicul vizat, stabilirea unei locații potrivite, încadrarea într-un buget alocat sau diverse aspecte logistice și de producție, ci și stabilirea unor stratregii de comunicare și de promovare eficiente, care activează canale de comunicare relevante pentru public, precum și o linie de comunicare raportată la realitatea pieței.
Este obligația instituției să se asigure de buna informare a cetățenilor asupra organizării evenimentelor finanțate din bugetul local, chiar și în lipsa unei piețe concurențiale. Mai mult decât atât, un eveniment apreciat și cu o vizibilitate crescută facilitează relațiile cu posibili sponsori (prin care atragem venituri), parteneri culturali locali și internaționali.
Având în vedere evenimentele anuale de anvergură, cu intrare liberă, organizate de Creart, așteptate de publicul local și internațional, și a obligației instituției de a transmite publicului informații clare și complete despre evenimentele cultural artistice demarate de aceasta, a fost încheiat un contract de servicii cu Compania Municipală Publicitate și Afișaj București.
Compania a fost contractată conform Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare și a Hotărârii nr. 395 din 2 iunie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziție publică/acordului-cadru. Bugetul pentru publicitate a fost aprobat în bugetul Creart de pe anul 2018 de către CGMB (HCGMB nr.54/22.02.2018, Titlul II Bunuri și servicii, 20.30.01, Reclamă și publicitate).
Referitor la afirmația doamnei Roxana Wring, respectiv: „Compania de publicitate nu cred să fi fost implicată în vreun eveniment sau să fi prestat ceva concret pentru CREART”:
Pe parcursul anului 2018, Creart a realizat, prin intermediul Companiei Municipale de Publicitate, pentru cele mai importante evenimente din lista de proiecte, următoarele:
-difuzarea a 16 spoturi TV
-difuzarea a 14 spoturi radio
-afișarea a 13 vizualuri tip banner online, derivate pe diverse dimensiuni
Canalele pe care Creart a derulat campaniile de promovare și informare, difuzând spoturile conform unor mediaplanuri realizate pe categorii de vârstă (public matur și public tânăr) și conform specificului evenimentelor au fost:
–TV: PRO TV, B1 TV, Realitatea TV, România TV, Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Kiss TV, ZU TV, Music Channel și U TV;
–Radio: Radio ZU, Kiss FM, Magic FM, Rock FM, Radio Guerilla, Virgin Radio, Dance FM, Vibe FM;
–Online: Adevarul.ro, Unica.ro,EVZ.ro, Libertatea.ro, Digi24.ro, Romaniatv.net, Stiripesurse.ro, Digisport.ro, Ziare.com.
Toate aceste campanii au fost derulate prin intermediul Companiei Municipale de Publicitate, care a realizat planificarea strategică, mediaplanurile, contractarea spațiilor de publicitate și monitorizarea difuzărilor.
Menționăm că instituția publică Creart nu a realizat niciodată „vreo campanie publicitară generică pentru instituție”, ci a promovat exclusiv și continuu evenimentele culturale aprobate de Consiliul General al Municipiului București.
De asemenea, referitor la afirmația conform căreia Creart „Este o instituție publică prin intermediul căreia ar trebui finanțate evenimente culturale”, menționăm următoarele: conform ROF, instituția are misiunea de a răspunde nevoilor culturale comunitare prin organizarea unor proiecte și evenimente cultural artistice diverse și nu doar cea de a finanța alte evenimente culturale. Această misiune se regăseşte în cadrul altor instituții publice, precum AFCN – Administrația Fondului Cultural Național.