Primăria Municipiului București, prin creart – Centrul de Creație, Artă și Tradiție, a organizat în perioada 29 noiembrie – 28 decembrie 2014, pentru al treilea an consecutiv sub această denumire, târgul oficial de Crăciun al Capitalei, Bucharest Christmas Market, în două locații cheie, Piața Universității și Parcul Cișmigiu.
Peste 100.000 de vizitatori s-au bucurat alături de cei dragi de atmosfera sărbătorilor de iarnă, de spectacole de muzică populară, colinde, trupe cunoscute, de tradițiile și obiceiurile din toate zonele țării.
În ajun de Sfântul Andrei, pe 29 noiembrie, primarul general Sorin Oprescu a dat startul sărbătorilor de iarnă, cand au fost aprinse luminile de sărbători. Aproape 3 milioane de beculețe de tip led au împodobit Bucureștiul, pe un traseu de 24 de kilometri. Atmosfera a fost întreținută de prezentatorii Răzvan Simion și Dani Oțil, iar pe scenă au urcat mai mulți interpreți de muzică ușoară și populară.
Spre bucuria locuitorilor și a turiștilor, centrul orașului a fost transformat într-un Sat Magic al Sărbătorilor de Iarnă, un spațiu acoperit de plase luminoase, unde s-a simțit aroma scorţişoarei şi a vinului fiert, a castanelor coapte, iar luminile de Crăciun au dat un plus de strălucire.
Timp de o lună, la „Bucharest Christmas Market”, în cele 100 de căsuțe, vizitatorii au găsit inspiraţie pentru cadouri, s-au putut bucura de o ofertă variată la diverse standuri: ceramică pictată, obiecte din lemn, icoane, pânzeturi brodate, măști tradiționale, jucării din lemn, instrumente muzicale, bijuterii, tricotaje în zona de Handmade, globuri, coronițe, ghirlande în Colțul de decorațiuni, dulcețuri, miere, siropuri, magiun în zona de Fabricat în România, preparate proaspăt gătite: sărmăluţe cu mămăliguţă, cârnăciori , fasole, brânzeturi şi mezeluri făcute după reţete tradiţionale în Zona culinară, turtă dulce, plăcinte aburinde de toate felurile, covrigi, cozonac în zona Dulce de Crăciun.
Totodată, unii dintre meşterii prezenţi la eveniment au confecționat la fața locului obiecte și podoabe, aceste ateliere permițând publicului să redescopere frumusețea artei, tradiţiilor şi obiceiurilor populare româneşti.
Decorul de poveste, unde au fost folosite peste 14 tone de cetină, a fost completat de prezența unui brad înalt de 16 metri, împodobit cu acadele, clopoței și luminițe, acesta situându-se pe locul 17 într-un clasament internațional – The Greatest Christmas Trees of 2014 –http://www.placestoseeinyourlifetime.com/the-greatest-christmas-trees-in-2014-14841/?utm_content=buffer2f645&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer
Pentru copii au fost pregătite, în apropierea bradului, un carusel de poveste și căsuța lui Moș Crăciun, unde până la sosirea acestuia cei mici au avut bucuria întâlnirii cu spiriduși și alte personaje. Tot în acest spațiu destinat copiilor s-a aflat și cutia poștală unde au fost lăsate listele cu dorințe scrise de copii. Jucăriile, păpușile, lego, telefoanele inteligente și tabletele au fost cele mai dorite lucruri de cei mici. Pe lângă aceste dorințe au existat și gânduri bune transmise de copii, dar și de cei mari, pentru cei dragi.
În fiecare sâmbătă și duminică, pe scena amplasată în Piața Universității au fost organizate spectacole pentru un public divers, ce au reunit ansambluri de datini și obiceiuri din diferite zone ale țării („Doina Dobrogei”, „Colinda”, „Baladele Deltei”, „Carpații”, „Baltagul” „Roua”, „Busuiocul”, Urșii din Comănești), grupuri de copii, grupuri de colindători („Oratia”, „Rucăr, „Dor Transilvan”, „Hundeșteanca”), cântăreți de muzică populară (Gelu Voicu, Cornelia și Lupu Rednic, Floarea Calota, Sofia Vicoveanca, Lavinia Goste, Gheorghe Turda, Orchestra „Valahia”), dar și artiști consacrați și trupe cunoscute (Lora, Monica Anghel, Nico, Maxim, Gheorghe Gheorghiu, Luminița Anghel, Ducu Bertzi, Paula Seling, Ianna, FreeStay, Ozana Barabancea, Narcisa Suciu, Vasile Șeicaru, Marcel Pavel, Lidia Buble, Adi Sână, Loredana, Cristi Minculescu, Delia, Horia Brenciu & HB Orchestra, Mara; Connect-R, Călin Geambașu Band, LaLa Band, Folk Frate!, Distinto, Mandinga, Direcția 5, Provincialii, Bere Gratis, Argatu`, Subcarpați), teatru de umbre și lumini cu Leo Magdan.
Pentru prima dată, în cadrul Bucharest Christmas Market 2014, a fost sărbătorită Ziua Națională a României. De 1 Decembrie a avut loc un spectacol de muzică populară ce s-a desfășurat între orele 18:00-22:00. Târgul a fost vizitat de 3000 de oameni în acestă zi specială pentru România.
În cadrul Bucharest Cristmas Market s-a desfășurat și în acest an campania umanitară „Dăruiește, fii mai bun! Și tu poți fi Moș Crăciun…”. Această campanie a fost organizată de Primăria Municipiului București prin creart, în parteneriat cu Asociația SOS Satele Copiilor România.
În Piața Universității a fost amenajată o căsuță specială SOS unde, pe toată perioada campaniei, vizitatorii au putut achiziționa diferite obiecte realizate de copii defavorizați. Lângă căsuță a fost amplasat „un brad al dorințelor” împodobit cu steluțe în care copii defavorizați i-au scris lui Moș Crăciun ce își doresc, iar vizitatorii le-au putut îndeplini dorințele prin donații.
Tot de la căsuța SOS Satele Copiilor România, vizitatorii au putut achiziționa cartea de povești „Vrajă, Vis, Valentina și-un dichis”. 738 de cărți au fost vândute în timpul târgului și 18.450 lei au fost încasați din vânzarea cărții de povești. Cărțile au fost achiziționate atât de persoane fizice, cât și de către angajați din companiile care ne susțin. Cărțile rămase vor fi vândute pe parcursul anului 2015. Au fost donați 3.820 lei pentru „Împlinirea unui vis de sărbători”, iar brăduțul cu dorințe a fost plin de inimioare la finalul campaniei. Copiii, împreună cu părinții lor au făcut donații la căsuța SOS Satele Copiilor România.
Nu în ultimul rând, tinerii din SOS Satele Copiilor România au fost răsfățați cu bucatele tradiționale donate de unul dintre expozanții de la târg. De masa îmbelșugată s-au bucurat toți cei 30 de tineri din București aflați în îngrijirea organizației SOS Satele Copiilor România.
La Căsuța lui Moș Crăciun, bucureștenii generoși au donat cărți și jucării pentru diferite vârste, fiind colectați 25 de saci. Jucăriile și-au găsit imediat beneficiari printre cei 1.000 de copii beneficiari ai organizației. De asemenea, cei 1.000 de copii susținuți de SOS Satele Copiilor România au primit de Moș Nicolae croissante delicioase de la 7DAYS.
Din fondurile strânse în cadrul târgului de Crăciun, toți cei 240 de copii și tineri aflați în îngrijire de tip familial în București, Cisnădie și Hemeiuș au primit daruri de la Moș Crăciun.
Prin numărul în creștere al celor care au au fost prezenți la diferitele manifestări din cadrul acestui eveniment, respectiv 100.000 de vizitatori, avem confirmarea că Bucureștiul, prin intermediul „Bucharest Christmas Market”, a devenit o destinație de Crăciun tot mai apreciată de oameni.
Notă
Bucharest Christmas Market este organizat anual și se înscrie, încă de la prima ediție, sub această titulatură, în rețeaua internațională a celor mai importante târguri de Crăciun din Europa – „Christmas Markets”. Evenimentul se adresează tuturor categoriilor de public, intrarea fiind liberă.
VIDEO:
Pregătiri pentru BCM 2014:
https://www.youtube.com/watch?v=BdUSATg3w0g
Deschiderea oficială BCM 2014:
https://www.youtube.com/watch?v=HHcrxQqF1P4
https://www.youtube.com/watch?v=XzyHy2VOHN4
1 decembrie la BCM 2014
https://www.youtube.com/watch?v=eSxVFUxlPmU
Seara de Sfântul Nicolae la BCM 2014